Snapchat najprawdopodobniej pracuje nad nową funkcją, która umożliwiłaby wyszukiwanie produktów, piosenek czy kodów QR za pomocą aparatu w smartfonie. Wszystko wskazuje na to, że jednym z głównych partnerów projektu ma być Amazon. Czy Snapchat może nas jeszcze czymś zaskoczyć?

Nie da się ukryć, że wprowadzenie dwa lata temu Instagram Stories było dla Snapchata poważnym ciosem. Mimo stałego wdrażania nowych funkcji i filtrów, marka zaczęła tracić coraz więcej użytkowników. Jak wynika z raportu opublikowanego przez serwis TechCrunch, Snapchat aktualnie pracuje nad nową funkcją wyszukiwania nazwaną projekt Eagle.

Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na ekranie, aplikacja mogłaby rozpoznać obiekty, piosenki, kody QR. Wyniki miałyby być przesyłane do Amazona czy Shazama. Po rozpoznaniu użytkownik otrzymałby propozycję dopasowanych produktów.

Taka funkcja nie byłaby zupełną nowością, ponieważ na podobnej zasadzie działa Google Lens czy system wyszukiwania w aplikacji Pinterest. Na ten moment nie wiadomo kiedy i czy w ogóle Snapchat wprowadzi nową funkcjonalność do swojej aplikacji.

Źródło: MacRumors TechCrunch